فهرست مطالب

پس از انجام  لیزر هموروئید در کرج توسط دکتر بیگلریان یا  هر پزشک دیگری،میبایست به رعایت یکسری نکات مهم  پایبند باشید.لیزر هموروئید در کرج در واقع مدرن ترین درمان برای رهایی از هموروئید میباشد.با انجام این کار طی یک جلسه عروق هموروئیدی که موجب خونریزی و اختلال در دفع شما شده اند،به صورت کامل از بین میروند.اینکار معمولا با القا خواب مصنوعی  انجام میشود.

لیزر  هموروئید در کرج گاهی همراه با لیزر شقاق  یا فیشر انجام میشود.در واقع طی یک جلسه به صورت همزمان بیماری شقاق یا فیشر به همراه هموروئید بیمار درمان میشوند.اینکار از دو جهت برای بیماران مناسب میباشد.مسئله نخست از نظر دوران نقاهت و رعایت های بعد از لیزر و جراحی میباشد که تا حد زیادی مراقبت های بعد از لیزر هموروئید و فیشر مانند یکدیگر بوده و مورد دوم مقرون به صرفه بودن هزینه درمان این دو مشکل با همدیگر طی یک جلسه میباشد.

درد پس از لیزر هموروئید

درد بعد از لیزر هموروئید در کرج

یکی از نگرانی های عمده بیماران برای درمان لیزری هموروئید در کرج،درد بعد از انجام آن میباشد.در واقع درد پس از لیزر هموروئید در مقایسه با درد پس از جراحی هموروئید به صورت سنتی بسیار کمتر میباشد.اما به طور کلی به دلیل وجود اعصاب زیاد حسی اطراف مقعد،هرگونه دستکاری اطراف مقعد میتواند موجب ایجاد درد و احساس ناخوشایند برای بیماران شود.معمولا درد بعد از لیزر هموروئید طی48ساعت اول پس از آن در بیشتر حد خود بوده و بعد از آن رفته رفته کاهش پیدا میکند.

درد بعد از درمان لیزری هموروئید در کرج عموما با مصرف مسکن های ساده و استفاده از لگن آب گرم در کنار اجابت مزاج های منظم و بدون فشار،قابل کنترل و خفیف میباشد.بر اساس شدت مشکل هموروئید بیماران،لگن آب گرم به مدت هر 4تا8ساعت توصیه میشود.استفاده منظم از لگن آب گرم به مدت 15دقیقه در هر مرتبه، موجب بهبود گردش خون اطراف مقعد و همچنین کاهش ورم و التهاب ناشی از لیزر میشود.مصرف مشروبات الکلی با افزایش درد بعد از لیزر هموروئید رابطه مستقیم دارد.به دلیل اسیدی بودن الکل،تماس مستقیم آن با محل لیزر،سبب تشدید التهاب و ایجاد درد در بیماران میشود

رژیم غذایی بعد از لیزر هموروئید

رژیم غذایی بعد از لیزر هموروئید در کرج

یکی از موارد بسیار مهم بعد از انجام لیزر هموروئید درکرج رعایت رژیم غذایی میباشد.یک رژیم مناسب غذایی بعد از انجام لیزر هموروئید موجب بهبودی سریع تر و کاهش علائم ناخوشایند بیمار میشود.همچنین رژیم غذایی اصولی بعد از انجام لیزر به کاهش شانس آسیب به سایر قسمت های سالم مقعد منجر میشود.رژیم غذایی دو هفته اول پس از لیزر هموروئید در کرج حتما میبایست شامل 8تا10لیوان آب در روز باشد.علاوه بر مصرف میزان کافی آب در طی شبانه روز،مصرف حجم کافی از فیبر و سبزیجات به حرکت منظم روده ها و اجابت مزاج بهتر کمک میکند.

اجابت مزاج آسان بعد از انجام لیزر هموروئید با مصرف میزان کافی از مایعات و سبزیجات رخ میدهد.اجابت مزاج منظم وبدون فشار بعد از انجام لیزر هموروئید به بهبود سریع تر و کاهش علائم ناخوشایند بعد از انجام لیزر کمک میکند.البته اغلب بیمارانی که تحت لیزر هموروئید قرار میگیرند؛مشکل یبوست و عدم حرکات کافی گوارشی را دارند که ممکن است با توصیه های اولیه،بهبودی در وضعیت اجابت مزاج آنها ایجاد نشود و نیاز به مصرف داروهای ملین بعد از انجام لیزر  داشته باشند.

بهبتر است روز قبل و بعد از لیزر هموروئید در کرج رژیم سبکی مانند مصرف سوپ داشته باشید.درکنار رژیم سبک غذایی،مصرف میزان کافی از آب و سبزیجات یک مسئله مهم  طی روزهای اول بعد از لیزر میباشد.پوست میوه هایی مانند سیب،هلو،انجیر،گلابی،شلیل،کیوی و.. منابع غنی از فیبر میباشند که حتما میبایست در رژیم غذایی بیماران وجود داشته باشند.از مصرف غذاها یا موارد خوراکی که موجب ایجاد یبوست میشوند میبایست پرهیز شود. غذاهای پرچرب،پرپروتئین،فست فود و قندهای مصنوعی موجب ایجاد یبوست میتوانند شوند.

داروهای پس از لیزر هموروئید در کرج

پس از انجام لیزر هموروئید در کرج میبایست طی 10روز اول یا دو هفته اول بعد از لیزر داروهایی را مصرف نمود.برخی ازاین داروها شامل آنتی بیوتیک ها میباشند.آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری از عفونت محل لیزر تجویز میشوند.علاوه بر آنتی بیوتیک ها،داروهای ملین برای کارکرد مناسب روده ها تجویز میشود.به غیر از آنتی بیوتیک ها و ملین ها،مسکن نیز برای کنترل درد تجویز میشود.تمامی داروهای تجویز شده بعد از انجام لیزر هموروئید میبایست به صورت دقیق و کامل برای بهبودی سریع و موفقیت آمیز مصرف شوند.

فعالیت بعد از لیزر هموروئید

بهتر است تا24ساعت بعد از انجام لیزر هموروئید استراحت کنید و داروهای تجویز شده را به دقت مصرف نمایید.از همان روز اول استفاده از لگن آب گرم را شروع کنید.از یک روز پس از انجام لیزر هموروئید در کرج میتوانید کارهای روز مره خود را آغاز کنید.برای شروع ورزش عجله نکنید و از روز پنجم بعد از لیزر هموروئید میتواند به فعالیت های سبک ورزشی مانند پیاده روی و شنا بازگردید.از جابجایی اجسام سنگین و یا زور زدن تا ده روز پس از لیزر خودداری کنید.اینکار موجب افزایش ورم ناحیه لیزر میشود و دوران نقاهت و بهبود شما را طولانی تر میکند.

رانندگی وفعالیت جنسی بعد از لیزر هموروئید در کرج

خونریزی پس از لیزر هموروئید

خونریزی به میزان کم طی 4هفته اول پس از لیزر هموروئید طییعی میباشد.در واقع طی روزهای اول پس از لیزر هموروئید،خون آبه و درد طبیعی میباشد.در این علائم یک فرآیند طبیعی از درمان میباشد.به دلیل آنکه مقعد یک ناحیه آلوده میباشد و مدام حرکت دارد،معمولا نقاهت زخم طولانی تر دارد.به همین خاطر نظافت و جلوگیری از یبوست یک امر ضروری و مهم برای نقاهت زودتر پس از لیزر هموروئید میباشد.

از فردای روز لیزر  هموروئید میتوانید به فعالیت های عادی بپردازید.اما از انجام فعالیت های سنگین میبایست پرهیز نمود

دوران نقاهت پس از لیزر هموروئید معمولا چیزی بین 5تا 10روز بر اساس شدت بزرگی هموروئید ها ورعایت بیماران میباشد