لیزر هموروئید با بیهوشی در کرج توسط دکتر امید بیگلریان فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد به عنوان یکی از درمان های قطعی و اصلی هموروئید انجام میشود

هموروئید|بواسیر چیست؟

هموروئید  یا بواسیر عبارت است از یک سیاهرگ متورم و گشاد شده در قسمت مقعد و انتهای دستگاه گوارش که میتواند سبب بروز خونریزی و احساس ناخوشایند حین وبعد دفع مدفوع شود.تشخیص همورئید با معاینه توسط پزشک متخصص مانند دکتر امید بیگلریان فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد قابل انجام است. زیرا خونریزی از مقعد دلایل مختلفی دارد و وجود عروقی همورئیدی یکی از دلایل آن میباشد،پس به همین خاطر خونریزی های مقعد میبایست جدی گرفته شوند.

انواع هموروئید یا بواسیر

هموروئید به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم میشود.اگر عروق موجود در کانال رکتوم(قسمت انتهایی دستگاه گوارش که مدفوع ازطریق آن خارج میشود) متورم و گشاد شوند،همورئید داخلی ایجاد میشود واگر عروق اطراف مقعد و پوست آن متورم و گشاد شوند،هورئید خارجی خواهیم داشت.

در برخی موارد از هموروئید خارجی ممکن است،با انباشت خون،ترومبوز تولید شده و درد و التهاب شدیدی به دنبال آن تشخیص داده شود

شایع ترین علامت وجود هموروئید ،خون ریزی گوارشی از مقعد میباشد که هم میتواند به صورت مخلوط با مدفوع خارج شود وهم به صورت خون روشن از مقعد خارج شود. البته هر گونه خونریزی از مقعد به دقت توسط پزشک فوق تخصص گوارش میبایست بررسی شود.ممکن است جهت بررسی کولونوسکوپی از نظر وجود زخم ها،پولیپ ها،التهاب ها و توده ها نیز نیاز باشد

خارش و درد اطراف مقعد از دیگر علائم همورئید میتواند باشد.

وجود انواع هموروئید باعث بروز احساس ناخوشایند و درد در بیماران میتواند شود.بهترین درمان هموروئید لیزر آن میباشد.لیزر هموروئید در کرج توسط دکتر امید بیگلریان فوق تخصص گوارش و کبد با جدیدترین متد علمی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کرونا انجام میشود.

بروز همورئید  علل گوناگونی دارد اما احتمال یبوست طولانی مدت و دفع مدفوع دشوار از مهمترین دلایل بروز همورئید میباشند.

درمان انواع هموروئید

مشخص کردن یک پلن درمانی مناسب برای هموروئید پس از معاینه دقیق و اخذ شرح حال توسط پزشک انجام میشود.

در موارد خفیف همورئید،بهترین درمان استفاده از داروهای موضعی در کنار داروهای روان کننده روده میباشد.البته درکنار مصرف دارو، تغییر سبک زندگی و مصرف رژیم پر فیبر به بیماران توصیه میشود.

به جز موارد خفیف، اغلب بیماران با همورئید،میتواند با استفاده لیزر مادون قرمز IRC وسوزاندن عروق گشاد شده،به طور کامل درمان شوند.درصد کمی از بیماران با همورئید نیاز به جراحی خواهند داشت. اغلب بیماران با لیزر هموروئید به طور کامل درمان میشوند

لیزر همورئید در کرج با بیهوشی کامل توسط دکتر امیدبیگلریان فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد انجام میشود.

هموروئید داخلی

این شکل از همورئید در داخل کانال رکتوم ایجاد میشود و معمولا قابل روئیت و لمس نمیباشد.  این بیماران حین دفع  با خونریزی همراه بوده و با باز شدن مقعد ممکن است احساس درد هم داشته باشند. در صورتی درمان نشدن همورئید داخلی و تشدید عوامل بروز آن ،میتواند به سمت مقعد حرکت کرده و باعث همورئید پرولاپس شده شود.

همورئید داخلی به 4شکل مختلف تقسیم میشود و برآن اساس برنامه درمانی متفاوت است

همورئید گرید یک

این نوع از همورئید با عروق گشاد شده همراه بوده و صرفا در داخل کانال رکتوم وجود دارد

هموروئید گرید دو

این شکل از همورئید علاوه بر وجود عروق گشاد شده با یک ضایعه همراه بوده که با دفع خارج شده و به طور طبیعی به داخل بر میگردد

همورئید گرید سه

این هموروئید علاوه بر عروق گشاد شده با ضایعه پوستی همراه میباشد که صرفا با فشار دست به داخل کانال مقعد وارد میشود

همورئید گرید چهار

این شکل از هموروئید یک هموورئید پرولاپس شده میباشد که علاوه بر عروق گشاد شده،ضایعاتی دارند که قابل برگشت به داخل کانال مقعد نیستند.البته در این نوع از هموروئید عروق ممکن است دچار ترومبزه شده باشند.

انواع هموروئید
درمان انواع هموروئید

اگرچه درمان همورئید به نظرساده میباشد،اما حتما میبایست تحت نظر پزشک متخصص انجام شود وعلائم شما به دقت توسط ایشان بررسی شود.لیزر هموروئید یکی از بهترین راه هایی درمانی هموروئید  داخلی میباشد

هموروئید خارجی

این شکل از همورئید با ضایعات پوستی و گاهی هم لخته های خون ایجاد شده در عروق همراه میباشد. علائم شایع شامل خونریزی،درد ، تورم وخارش ناحیه مقعد میباشد.

درمان هموروئید با جراحی بهتر است یا لیزر هموروئید؟

درمان اغلب هموروئید ها با لیزر قابل انجام بوده و در کمتر مواقع نیاز به جراحی و رفتن به اتاق عمل میباشد.

هزینه لیزر هموروئید نسبت به جراحی همورئید پایین تر بوده.

لیزر هموروئید نسبت به جراحی باز هموروئید با دوره نقاهت کوتاه تر و درد و سوزش کمتری نیز همراه میباشد.

لیزر هموروئید نسبت به جراحی سنتی با شانس کمتری از انتقال عفونت همراه میباشد

تمام پروسه پذیرش تا اتمام کار در لیزر هموروئید حدود2تا3ساعت ممکن است طول بکشد،درصورتی که برای جراحی سنتی حداقل یک روز یا دو روز نیاز به بستری در مرکز درمانی وجود دارد

لیز هموروئید در فردیس

لیزر هموروئید در فردیس به سبب نزدیکی به شهر کرج در کلینیک فوق تخصصی دکتر امید بیگلریان قابل انجام میباشد.برای انجام لیزر هموروئید در فردیس کافی است ابتدا یک جلسه درمطب دکتر امید بیگلریان  ویزیت شوید و سپس روز عمل جهت انجام لیزرهموروئید یا بواسیر تشریف بیاورید.فاصله زمانی ومکانی بین مطب دکتر امیدبیگلریان و مراجعین محترم از فردیس،کمتر از30دقیقه میباشد.

لیزر هموروئید در فردیس با بیهوشی کامل انجام میشود،برای تعیین هزینه دقیق لیزرهموروئید در فردیس حتما میبایست توسط  دکتر امیدبیگلریان معاینه شوید.ادرس مطب دکتر امید بیگلریان

لیزر هموروئید درد دارد؟

هرگونه مداخله پزشکی اعم از تزریق عضلانی یک آمپول تا جراحی های دشوار مغز واعصاب به عنوان یک اقدام دردناک شناخته میشوند.اما شدت درد بر اساس میزان آن طبقه بندی میشود.

لیزر هموروئید با بیهوشی جز مداخلات پزشکی کم درد تا متوسط میباشد که درطی 48ساعت نخست بیشترین میزان درد و وسوزش را بیماران تجربه میکنند و پس از آن رفته رفته تسکین میابند

توجه داشته باشید درد ناشی از جراحی لیزری هموروئید به مراتب از جراحی باز هموروئید کمتر میباشد.

حین انجام  جراحی لیزری هموروئید با بیهوشی  بیماران هیچگونه دردی را احساس نمیکنند.

امکان بازگشت همورئید با با جراحی لیزری هموروئید وجود دارد؟

مهمترین مسئله در درمان هموروئید،بر طرف نمودن علت اصلی بروز آن میباشد. یبوست عمده ترین دلیل بروز هموروئید میباشد.

در صورتی که بیماران به توصیه های دکتر امید بیگلریان درباره هموروئید به درستی عمل کنند،درمان هموروئید با لیزر بدون بازگشت میباشد.

هزینه لیزر هموروئید در کرج

مراقبت های پس از لیزر هموروئید در کرج

بهتر است چند روز اول ازغذاهای نرم ومایعات بیشتر استفاده کنید،اینکار به جوش خوردن محل زخم وبهبوی سریع تر آن کمک شایانی میکند

حتما حداقل8لیوان آب مصرف کنید

از مصرف سبزیجات ومنابع فیبر غافل نباید شد،پیاده روی در حد ملایم تا متوسط برای حفظ حرکات روده به نوعی کمک کننده و ضروری میباشد

پس از لیزر هموروئید،دکتر امید بیگلریان برای شما آنتی بیوتیک،داروی ملین و مسکن تجویز میکنند.حتما به صورت منظم آنها را مصرف نمایید.

لیزرهموروئید|بواسیر توسط خانم در کرج

لیزر هموروئید یا بواسیر چقدر طول میکشد؟

چه ازمایش هایی قبل از لیزرهموروئید یا بواسیر نیاز است؟

در صورتی که از داروهای ضد انعقاد خون مصرف نمیکنید و یا مشکل انعقادی شناخته شده ندارید نیازی به انجام آزمایش خاصی پیش از لیزر بواسیر ندارید

webmed.com

شروع ورزش پس از جراحی لیزری هموروئید بستگی به نوع ورزش دارد.ورزش های رزمی  وتوپی را میتوانید از حدود3هفته پس از لیزر شروع کنید.

برای شروع بدن سازی بهتر است حدقل6هفته ای صبر کنید

به غیر از لیزر هموروئید،تنها راه درمانی موثر برای درمان هموروئید،جراحی باز هموروئید میباشد