پیش از انجام جراحی اسلیو یا بای پس، انجام آزمایش و تست های متعددی نظیر آزمایش خون،تست تنفسی ریه،تست بررسی سلامت قلب،آندوسکوپی معده وچندین آزمایش  دیگر  الزامی میباشد.یکی از مهمترین این تست های که نتیجه آن که هم قبل ازعمل  وهم بعد از عمل برای بیماران سودمند است،اندوسکوپی معده با بیهوشی برای جراحی اسلیو میباشد.

اندوسکوپی معده برای بررسی مشکلات مختلف معده و اثنی عشر در تمامی افراد،به خصوص افراد چاقی که کاندید جراحی  هایی نظیر اسلیو  وبای پس معده هستند ضروری میباشد .

اندوسکوپی برای جراحی اسلیو انجام بدهیم یا نه؟

البته گروهی از جراحان چاقی در خارج کشور،اعتقاد دارند که انجام اندوسکوپی معده برای جراحی اسلیو، برای تمامی بیماران کاندید جراحی ضروری نبوده و صرفا در بیماران دارای علامت انجام شود.اما طبق نظر دکتر امید بیگلریان بهتر است برای تمامی بیماران اندوسکوپی انجام شود

امروزه چاقی به یک مشکل همگانی برای بهداشت جهانی تبدیل شده است.چاقی عبارت است از افزایش توده چربی در بدن که معمولا بر اساس شاخص توده بدنی یا BMI سنجیده میشود.چاقی عوارض مختلفی به همراه دارد،یکی از این عوارض مشکلات گوارشی به خصوص مشکلات معده میباشد که بهترین راه ارزیابی معده پیش از جراحی اسلیو یا بای پس،انجام اندوسکوپی معده با بیهوشی است

آخرین راه و البته یکی از موثرترین راه های لاغری،انجام جراحی اسلیو یا بای پس میباشد.جراحی اسلیو خطرات خاص خود را به همراه دارد،اما مزیت های بسیار زیادی را برای بیمارانی که با روش های عادی قادر به کاهش وزن نیستند را به همراه دارد.جراحی اسلیو به عنوان محبوب ترین عمل چاقی در دنیا شناخته میشود

علل چاقی بسیار متفاوت میباشد؛از مشکلات،عصبی،محیطی تا هورمونی متفاوتغ میباشد. درمان چاقی معمولا آسان نیست.

ساده ترین راه برای فرار از چاقی،تغییر سبک زندگی و البته شروع ورزش میباشد.تغییر عادت غذایی وزندگی نیز راه دیگر میباشد. در صورتی که هیچ یک از این روش ها پاسخ ندهند،درمان دارویی آغاز میشود.

البته تمامی درمان های فوق زمانی ارزشمند خواهند بود که علل زمینه ای چاقی،مشکلات متابولیک و شرایط برهم ریخته متابولیسمی نباشند.برای مثال در صورت وجود مشکلاتی مانند کم کاری تیروئید،اولولیت  درمان،رفع آن مشکل میباشد.

اشکال مختلفی از جراحی اسلیو وبای پس وجود دارد که پزشک جراح بر اساس نیاز شما،یک روش مناسب با انتخاب ویا پیشنهاد میدهد. جراحی اسلیو و یا بای پس تا حدود 50درصد از وزن بیماران را میتوانند کاهش دهند.

فوق تخصص گوارش در کرج
فوق تخصص گوارش در کرج

چرا انجام اندوسکوپی پیش از جراحی لاغری ضروری است؟

وجود مشکلات گوارشی نظیر رفلاکس اسید معده،عفونت هلیکوباکتر،فتق معده و همچنین زخم معده در بیماران بسیار چاق که کاندید جراحی لاغری(اسلیو یا بای پس) میباشند،بیشتر است.به طور کلی مشکلات گوارشی در بیماران بسیار چاق حدود2تا3برابر افراد عادی میباشد. اندوسکوپی معده بهترین راه بررسی مشکلات معده میباشد.به دلیل آنکه ممکن است برخی مشکلات معده با جراحی تشدید شود،بهتر است با تشخیص قبل از عمل به کمک اندوسکوپی معده، رویکرد درمانی مناسب  جهت به حداقل رساندن علائم اخذ نمود.

اهمیت اندوسکوپی پیش از جراحی لاغری(اسلیو یا بای پس معده) در آن است که جراح به درستی از مشکلات گوارشی بیماران قبل از جراحی آگاه شده و میتواند طی عمل اقدام مناسب برای بیمار انجام داده و همچنین پس از عمل نیز علائم بیمار را به طور دقیق از مشکلات دیگر تمایز دهد.

در اندوسکوپی معده برای جراحی لاغری،بافت معده از نظر وجود هرگونه زخم و التهاب بررسی میشود؛همچنین معمولا جهت اطلاع از وجود عفونت اچ پیلوری معده،نمونه بیوپسی نیز اخذ میشود.

اندوسکوپی معده با بیهوشی برای جراحی اسلیو توسط دکتر امید بیگلریان در کرج انجام میشود.

 

اندوسکوپی معده با بیهوشی برای جراحی اسلیو |بای پس در کرج چگونه انجام میشود؟

اندوسکوپی معده برای جراحی اسلیو معده  در کرج همانند سایر اندوسکوپی های معده میباشد.برای اینکار ابتدا داروی خواب آور برای بیماران تجویز میشود.سپس پزشک فوق تخصص مانند دکتر امید بیگلریان،معده بیماران را از نظر وجود هرگونه علامت غیر طبیعی نظیر:التهاب،زخم،فتق معده و… بررسی میکند. معمولا حین انجام اندوسکوپی برای جراحی اسلیو،یک نمونه جهت بررسی بافت معده از نظر هرگونه موارد غیر عادی نیز انجام میشود.یکی از موارد مهمی که طی اندوسکوپی برای جراحی اسلیو یا بای پس میبایست مورد توجه قرار گیرد،بررسی وجود زخم های گوارشی و همچنین فتق های مادرزادی که نیاز به اطلاع به تیم جراحی جهت برنامه ریزی برای جراحی میباشد

آمادگی لازم برای اندوسکوپی معده جهت جراحی اسلیو

حداقل 8ساعت ناشتایی برای مواد غذایی جامد نیاز است

حداقل زمان ناشتایی برای مایعات مانند چای و آب حدود 2ساعت است

داروهای روتین خود مانند داروهای قلبی-ریوی،ضد تشنج و…خود را طبق دستورپزشک معالج وبا اجازه  پزشک گوارش که برای شما قرار است اندوسکوپی معده برای جراحی اسلیو انجام دهد،مصرف نمایید.

بهتر است در روز آندوسکوپی یک همراه با خود بیاورید

برای مطالعه بیشتر درباره آمادگی  جهت اندسوکوپی معده کلیک کنید

بسیار از مراجعین به کلینیک دکتر امید بیگلریان فوق تخصص گوارش و کبد در کرچ،ترجیح میدهند،اندوسکوپی معده برای جراحی لاغری را با بی حسی انجام دهند.این کار قابل تحمل و آسان میباشد.البته درصورتی که تمایل داشته باشید؛بیهوشی برای شما با حضور متخصص بیهوشی و بدون دریافت هزینه اضافی به عنوان هدیه و عامل تشویق کننده این بیماران به کاهش وزن انجام میشود.

منبع مطلب

جواب اندوسکوپی معده برای جراحی اسلیو 

جواب اندوسکوپی معده پس از حدود15دقیقه از گذشت آزمایش آماده میشود.در واقع تا فرآیند به هوش آمدن شما تکمیل شده وکمی آب یا آب میوه میل کنید،جواب شما حاضر است.در اغلب موارد پس از اندوسکوپی برای جراحی اسلیو از معده نمونه برداری میشود.این نمونه را باید تحویل آزمایشگاه داد ومعمولا حدود یک هفته طول میکشد جواب آن حاضر شود.

گاهی ممکن است در اندوسکوپی معده پیش از جراحی اسلیو در معده شما زخم دیده شود.بر اساس وسعت زخم و تعداد زخم های موجود در معده درباره زمان عمل تصمیم گرفته میشود.گاهی میزان زخم ها به گونه ای است که صرفا با مصرف یکهفته ای دارو نتیجه دلخواه حاصل میشود وگاهی آنقدر زخم معده بزرگ است که حتما میبایست تا زمان بهبودی آن صبر کرد

بر اساس صلاحدید بیماران،اندوسکوپی معده هم با بیهوشی وهم بی حسی در کلینیک فوق تخصصی گوارش دکتر بیگلریان انجام میشو

بهترین زمان برای انجام اندوسکوپی پیش از جراحی اسلیو را پزشک شما مشخص میکنند اما از نظر دکتر بیگلریان بهترین زمان اندوسکوپی معده یک ماه قبل از جراحی اسلیو میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *